onsdag 7 juli 2010

Dödläge

Min dator och min mobil har tydligen bråkat. Och ingen av dem vill erkänna att de haft fel så det råder dödläge. Det finns alltså två blogginlägg som just nu befinner sig i vänterummet mellan datorn och mobilen. Jag försöker bestämma vem som ska medla mellan de två och just nu lutar det åt att diskmaskinen tar hand om det. Men det får bli efter semestern.

Nu är vi ute på pappas landställe och tittar på nån slags lagsport som spelas på gräs. Det verkar som om det spelas i ett diktatoriskt land eftersom läktarna är fulla av människor. Och det enda rimliga är ju att de blivit tvingade att se på. För ingen kan ju frivilligt sitta och titta på denna löjligt tråkiga sport.

Veckan har hittills annar varit bra. Bra väder, bra mat, bra barn och bra vuxna. Vi hoppas att nästa vecka blir en repris av denna. Fast på Gotland och med annat sällskap då rå. Och veckan efter, på Ingarö, får också gärna bli så här.

Efter Ingarö ska vi (om ork finns) tapetsera om i övre hallen och vårt sovrum eftersom det gick så himla bra att måla om i vardagsrummet*






*Det gick egentligen inte alls bra. Jörgen svor över taket, väggarna, färgen, penslarna, plastöverdragen och allt annat inom synhåll medan jag svor över barnen, värmen och det faktum att vi bara hade köket att röra oss i. Men segrarna har privelegiet att skriva om historien så jag kommer att för all framtid hävda att det gick jättesnabbt och blev jättebra.

Inga kommentarer: