lördag 15 september 2012

Att leva med Jörgen

Vad har jag gjort för att förtjäna Jörgen? Jag måste ju typ ha löst världssvälten i ett tidigare liv eller så.

Idag har han packat om hela förrådet så att vi förutom all skit vi har där inne även fick plats med Armicas förra säng och utemöblerna. Sedan klippte han gräset, tvättade fönstrena (vilket innebär 32 rutor för er som inte vet hur det ser ut hemma hos oss) och städade ur och plockade undan plastpoolen som legat på tomten i 1½ månad.

Sen åkte vi och storhandlade inför nästa vecka och fixade sockiplast till Armica, födelsedagspresent till min pappa (som Nova valde alldeles själv) och baddräkt till mig (oj så skoj det var att prova baddräkt med en stor badbollsmage. Så skoj så skoj...) När vi kom hem lagade vi gulaschsoppa och när jag, likt en jäst deg, landade i soffan ställde han sig och gjorde pannkakor till ungarna och fattiga riddare till mig.

Nu har han just serverat mig en tallrik soppa och en kopp te samt packat ihop våra badkläder inför simningen imorgon eftermiddag.

Visst måste det vara så att jag uppfann hjulet eller var Moder Teresa i ett tidigare liv?

Inga kommentarer: