lördag 14 december 2013

Tillägg till min önskelista

Käre Jultomten.
Tidigare löste jag konflikt 32456 mellan kombattanterna Armica och Nova. Den handlade om huruvida dörren till deras rum skulle vara öppen 10 cm eller 20 cm. Sedan löste jag konflikt 32457 som handlade om vems tur det var att välja film till fredagsmyset. Efter det behandlades i tur och ordning vem som skulle sitta bredvid mormor på julafton, vem som skulle sitta bredvid Manne på julafton, vem som skulle sitta bredvid Lala, morfar, farbror Micke och alla andra på julafton. Sedan tyckte Armica att Novas nattlampa lyste för mycket och Nova ville att Armica skulle flytta pysselbordet 15 cm åt höger så att hon kunde se en leksak på en hylla medan hon somnade. Båda sidorna vägrade tillmötesgå varandra.

När jag nu sitter här kl 3 på natten med en Lilly som inte vill somna om och vars hand ska in i mitt öga hela tiden och med en Jörgen som toksnarkar och väcker henne när hon mot förmodan skulle hålla på att somna så vill jag lägga till en sak till min önskelista:

En ensamsemester.

Det behöver inte vara nån lyxig variant. Ett tomt rum med en säng och en tv räcker. Bara det inte är nåt folk där.

Jag känner att jag behöver få sakna min familj lite grann.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kära Camilla. Här på pensionat Ängsbacken har vi som soecialitet just ensamsemester. Du kan själv utforma din vistelse, med eller utan helpension, helt utan kontakt med omvärlden eller "kan vid kris nås via telefon". Förmånliga priser!

Camabo sa...

Ha ha. Det är bra mamma. Och prisklassen är ju helt rätt efter en pengaslukande jul ;-)