söndag 11 maj 2014

Vi slängde det som blev över.

Idag gjorde Jörgen indiska köttbullar till middag. Istället för ströbröd använde han fiberhusk. Resultatet blev köttbullar med inslag av... snor. Det går inte att beskriva det på något annat sätt. Tänk er att ni äter en köttbulle och i mitten så ligger det en liten klick snor. Mmmm.... Sedan rann det liksom ut när vi efterstekte dem i ugnen så att de även blev inbakade i snor.

Det är första gången någonsin som jag ställt mig och gjort annan mat till ungarna.

Den enda som åt med glädje var Lilly men så är hon ju den enda i familjen som gillar kattkräk också...

3 kommentarer:

miraklet sa...

Skrattar!!!! Vilken konsisrens!!!

Rebecca sa...

ah hahahaha flåt att jag skrattar men jag har oxo försökt använda fiberhusk i köttfärssmet EN gång.... :P

Camabo sa...

Ja precis. Det använder man bara en gång och sen aldrig mer. Blä, blä, blä! Konsistensen var avslöjande redan på smetstadiet men vi var väl i förnekelse antar jag ;-)