fredag 3 februari 2006

Trötthet - äntligen.

Just det... Jag skulle skriva klart om hur det gick med mina äventyr på Lärarhögskolan och Universitetet. Men jag orkar inte. Jag drar det lite snabbt. Efter att ha ringt runt till 5 olika personer fick jag byta så jag kunde skriva c-uppsats i period B. Det betydde att jag blidde ledig i period A och fick därför läsa två fristående kurser (för att få pengar från CSN). Så det är det jag gör nu. Läser två 5-poängskurser på distans på kvartsfart. Samtidigt.

Men det var inte det jag ville berätta om idag. Jag ville berätta att jag är trött. Så där härligt segt trött. Min hjärna är långsam, mina ögon vill blinka hela tiden, jag fryser och min säng börjar i min fantasi att te sig som en helt underbar, överjordisk skapelse. Mmmmmmmmm........ sova......

Det som är riskabelt med att skriva när man är trött är att man lätt kan bli irriterad för småsaker, man glömmer vad man skulle skriva, man satvar fle... starvar elf... stavar fel och man har svårt för att vara underhållande. Det kan också vara så att man blir en aningens för sentimental och börjar skriva om saker som man inte borde eller som i dagsljuset ser idiotiskt och sötsliskigt ut. Så därför slutar jag nu.

Inga kommentarer: