söndag 20 juli 2008

Hokus pokus vardagsrum!

Vi håller på att göra om i vardagsrummet. Vi trodde ju att det skulle gå på en vecka. Det här var planen:
Ta bort alla möbler och riva ned alla tapeter: 1 dag.
Spackla och slipa hela väggarna: 2 dagar.
Måla taket (2 strykningar): 1 dag.
Måla väggarna (2 strykningar): 2 dagar

Yeah. Right.

Vi började riva bort tapeten och insåg redan där att det skulle ta längre tid än 1 dag. När vi sedan var klara med tapetrivningen trodde jag att vi bara skulle spackla igen alla små hål och skavanker. men icke. Det skulle helspacklas minsann. Då höll jag på att dränka mig i spackelhinken. Fan vad seeegt det kändes! Men jag spacklade på och höll humöret uppe!

När jag hade spacklat en halv liten vägg tittade Jörgen på det jag spacklat och bestämde att jag och Armica skulle flytta till mamma medan han spacklade och slipade. Ensam.

Hmpf!



Fortsättning följer...

Inga kommentarer: