tisdag 6 april 2010

Frisk luft

Det känns som om den livsstil jag helst av allt vill ha (ligga på soffan, äta godis, titta på tv och sova till kl 12 varje dag) inte riktigt är förankrad hos den yngre generationen i familjen. Så idag gick vi faktiskt ut. Det är ju sånt som jag hört att andra föräldrar gör med sina barn då och då.

Vi bestämde oss för att det var cykelväder så Armica satte sig på cykeln, Nova la sig i vagnen och jag fick den stora äran att dra båda två bort till Snurrgungeparken. Det var superkul när jag väl kom på att det inte är målet som är målet utan vägen dit. Det tog en halvtimme att komma dit (det går vanligtvis på 10 minuter) men vi hade jättekul på vägen!

Väl framme bestämde sig Armica för att man visst kunde åka på rumpan nedför backen där snön var borta. Men efter några sega hasande försök gav hon upp.

Allt som allt var det en mysig dag som slutade med en mysig middag hos Anna och Lars! Tack alla inblandade!

Att sedan vakna upp dagen efter och se att det snöade var inte mysigt! Nu startar jag en kampanj för ett större användande av freoner så att vi får bort det här jäkla ozonskiktet. Så kan det bli lite varmt här nån gång!

Inga kommentarer: