torsdag 8 april 2010

Hemmaliv med aktiviteter


Här är det påsklov för fullt. För att inte gå varandra på nerverna har jag laddat upp med aktiviteter varje dag. Tisdagen ägnades åt veckohandling och visit hos Jessica med familj. Vi gjorde vårt bästa för att göra om deras sandlåda till en pool och deras gräsmatta till en sandlåda och lyckades rätt bra med det.

Igår skulle vi egentligen ha åkt till tippen men jag fegade ur eftersom jag inbillar mig att jag kommer att orsaka en seriekrock då. Så vi bakade inför Jörgens födelsedagsfika på lördag istället. Det gick bra i omgångar eftersom Nova kände att det var läge för en gnälla-hela-dagen-utan-att-sova-nåt-alls-dag. Men annars var det inga problem. Jag fick som synes hjälp med diskningen också ;o)


Idag ska vi till Kosmos och fika och imorgon ska vi nog ta oss en tur till Bögs gård och titta på... kor och... såna där som man har... typ ägg... och de där som äter morötter... och sånt där som finns på en gård. Vi är inte ofta ute i naturen, men jag tycker ändå att jag har rätt bra koll på lantlivet. Vi har ju faktiskt landställe ända ute på Ingarö.

Inga kommentarer: