fredag 14 maj 2010

Lite snabbt bara

Jag älskar att göra saker "lite snabbt bara".
  • Om jag ska gå upp kan jag lite snabbt bara ta med några leksaker upp som ändå skulle dit.
  • Om jag ska titta på en film kan jag lite snabbt bara vika tvätten samtidigt.
  • Om jag ska sätta på en tvättmaskin kan jag lite snabbt bara klippa tånaglarna samtidigt.

"Hjälp vilket tråkigt och tånagelfyllt inlägg" tänker ni nu. Men här kommer det tråkiga (eller ja... tråkigt för mig, men komiskt för er)

Det blir aldrig "lite snabbt bara". Så här blir det istället:
  • Istället för att bara ta med leksakerna upp tappar jag en leksak eftersom jag har 57 andra saker att bära på. Leksaken dundrar nedför trappan och väcker både Nova och Armica som för en gångs skull sover samtidigt och bort bort bort flyger min barnfria stund som jag tänkte fira med en bulle och en kopp te.
  • Istället för att snabbt vika tvätten och sedan titta på filmen i lugn och ro tar det två timmar att vika tre tröjor och när filmen sedan är slut måste jag vika de återstående 10 kilona tvätt i sällskap av nån tråkig dokumentär som var det enda som gick på tv eftersom det är f***ing ishockey och fotboll överallt annars.
  • Och istället för att klippa tånaglarna i samband med en dusch då de är mjuka och fogliga ska jag vara snabb och sedan fortsätta titta på filmen som jag ser på medan jag (inte) viker tvätt vilket resulterar i att det ligger tånaglar överallt och dammsugaren måste fram.

Så går det. Och när man lite snabbt bara ska skriva ett inlägg om det här så tar det 45 minuter...

Inga kommentarer: