fredag 28 maj 2010

Mysfredag

Jag klantade mig igår. Ett plötsligt behov av att vara ärlig mot min lilla dotter kom över mig och jag sa att Jessica inte skulle till öppna förskolan utan till Junibacken idag. Det första Armica sa imorse var "Jag vill inte åka till Kosmos. Jag vill åka till Junibacken." Jag mumlade nåt som kunde tolkas som "Mflfgjp..." och hoppades att hon skulle glöma bort både Junibacken och Kosmos eftersom jag mest ville vara hemma och slösurfa.

Junibacken glömde hon, men Kosmos fastnade så efter att ha sölat så mycket jag kunde åkte vi dit i alla fall.

Det var stängt.

YES! Så det blev en shoppingtur på Apoteket och sedan hem till hemmets mysiga härd. Nu sitter Armica och tittar på Pippi, Nova ålar runt på golvet och samlar på så sätt upp lite damm och jag sitter vid datorn och slösurfar.

Ååå vad härligt det är när man får som man vill!

Inga kommentarer: