lördag 7 augusti 2010

Detaljer detaljer...

Den här veckan har jag och ungarna varit ensamma hemma eftersom Jörgen flytt tillbaka till sitt älskade jobb. Skönt tyckte vi alla och andades ut och slutade gå varandra på nerverna. Och vi har verkligen inte legat på latsidan här hemma. Nej då.

Måndag: Besök av Jessica, Anna och Angelica som stannade på lunch och roade oss i timmar. Tack!
Tisdag: Besök av
Christine, William och Filippa som även dem stannade på lunch och roade oss i timmar. Tack även till er!
Onsdag: Var hemma hos Jessica, Anna och Angelica och roade dem i timmar.
Torsdag: Åkte till Vilundabadet med
hela familjen Thunberg. Det var... kallt. Kallt i bassängen och kallt i luften. Men stämningen var varm och humöret var på topp hela tiden! Och vattnet var jättesalt. What's up with that...? Efter badet åkte vi hem och stupade i säng alla tre innan vi åkte på middag till Linnéa. God wok (jag måste ju skriva det för jag vet att hon läser det här, men egentligen smakade nudlarna lite konstigt... Det var nästan som om hon inte brukade använda de nudlarna i vanliga fall... Hm, kanske bara en känsla jag hade...)
Fredag: Kultiverade oss och åkte till biblioteket innan lunch och tog en stärkande tur till lekparken efter lunch och vila (vilket jag annars lyckats avvärja hela veckan. Damn, I'm good!)
Lördag: Tyckte så himla mycket om den kalla och salta poolen på Vilundabadet att vi gjorde ett återbesök och tog denna gång med oss Jörgen och Linnéa för att visa dem hur roligt man kan ha i en kall, salt pool. På kvällen hade vi grannarna över på middag vilket var väldigt trevligt. Och roligt. De är himla trevliga. Och roliga. Fler sådana middagar tack!
Söndag: Ja, nu är ju söndagen fortfarande dold i framtidens dimma, men jag tror att jag kommer att åka och jobba och att Jörgen kommer att vara hemma med ungarna som kommer att sköta sig exemplariskt.

Allt det här har gjort att jag kanske inte har haft tid att detaljstudera Jörgen och hans ansikte. Jag menar... Det är faktiskt ansträngande att hitta på roliga, pedagogiska och nyttiga aktiviteter för två små troll dagarna i ända. Så jag tycker inte riktigt att han har befog för sin kritik om att jag inte ser på honom. Bara för att jag inte märkt att han haft mustasch i några veckor... Är det verkligen nåt att gnälla om...?

Inga kommentarer: