måndag 18 oktober 2010

Självpepping

Jag ska ju börja på mitt nya jobbidag då rå. Jag har ju på nåt sätt lyckats nästla mig in på en förskola där jag ska jobba med 4-5-åringar.

Och jag tycker att det är viktigt att man är full av självförtroende och utstrålar kompenetns och proffesionalism när man kommer första dagen. Därför har jag
  • inte läst några pedagogikböcker alls, som jag hade tänkt att jag skulle ha gjort. Det betyder att jag inte har en aning om vad man gör med barn. Eller säger till dem. Eller hur man uppför sig utan att föräldrarna sakta ska backa ut ur hallen för att aldrig mer återvända.
  • inte köpt några bra utekläder. Så jag kommer att stå på ett och samma ställe och frysa och hacka tänder medan de andra pedagogerna far runt som yra höns för att hålla reda på alla.
  • inte kommit på något bra som jag någonsin gjort. Mitt huvud är bara fullt av alla misslyckanden som jag presterat under årens lopp och alla pinsamma situationer som jag varit inblandad i. Jäklar vad mitt huvud är fullproppat nu kan jag säga!
Det känns som ett bra startläge tycker jag så nu kör vi!

Inga kommentarer: