söndag 31 oktober 2010

Ett steg närmare!

I natt bytte vi ju som bekant till vintertid. Jag försökte förklara detta för mina barn genom att lägga fram en massa diagram, tala om jordens gång runt solen, samt visa en liten journalfilm från 40-talet men det gick ändå inte in. Så det var bara att kravla sig upp 5.45 imorse med två oförskämt pigga barn.

Men vintertid är inte bara av ondo. Detta betyder nämligen att vi kommit ett steg närmre julen! Nu måste det väl ändå vara okej att lyssna på julmusik...?! Det är ju vintertid för sjutton gubbar!

3 kommentarer:

vita brevis sa...

Det är inte en dag för tidigt för julmusik. Spela det högt och på repeat! =)

Camabo sa...

Å vad bra att du skrev det för jag började precis tvivla på att det verkligen var okej att lyssna på julmusik i oktober. Men då fortsätter jag med det då.

Jörgen sa...

Jag vill ha kräftor, sill och semlor (inte tillsammans bara) på julafton :)