tisdag 8 februari 2011

Helt sanslöst!

Vi var på middag hos Christine och Peter i söndags. Det var trevligt och gott som vanligt. Efter ett tag ville William och Armica att jag skulle läsa en saga och kom dragandes med en lång j-la bok om grävmaskiner. Kul... Men det var ju bara att bita ihop och läsa. När jag kämpat mig igenom två sidor gav jag upp (boken var aaaslång) och föreslog att vi skulle gå ned och läsa istället i hopp om att de kanske skulle hitta nåt annat att leka med på vägen ned. När vi kommer ned säger Christine att hon aldrig brukar läsa böckerna utan bara prata om bilderna.

Eeehh... Hallå...?!

Är det nån som fattar? Hur kan man bara vara så oschysst? Jag menar... hade det varit jag som kommit på en sån idé så hade jag ju delat med mig av min briljanta upptäckt till alla föräldrar jag känner som fortfarande vill hinna sitta ned och vara barnfri en timme eller två innan man ska gå och lägga sig.

Så jävla oschysst att hålla det för sig själv...

Inga kommentarer: