söndag 11 december 2011

En plötslig upptäckt

Hör ni! Jag har kommit på något. Det bara kom till mig igår när jag satt och vek tvätt.

Ni vet ju hur man brukar göra; man viker tvätten, lägger den i tvättkorgen, ställer korgen i trappan och låter den sedan stå där i två veckor tills den är tom och kan ställas tillbaka i tvättstugan. Så brukar man ju göra, eller hur?

Men igår hände något väldigt märkligt. När jag satt där och svor över att Novas tröjor är så förbannat små så att det nästan inte går att vika dem snyggt så lystes hela tvätthögen upp av ett guldglittrande ljus. Först blev jag sur eftersom det då syntes väldigt bra hur mycket tvätt jag hade kvar att vika men sedan kände jag hur en guldglittrande idé flög in i mitt huvud från ljuset (det visade sig sedan vara Armica som lyste på mig med en ficklampa samtidigt som hon kastade pärlor på mig som jag sedan trampade på och svor tyst över). Idén kändes först konstig och främmande men efter en stunds betänketid bestämde jag mig för att ändå prova.

Efter att man vikt tvätten och lagt den i tvättkorgen så ställer man den inte i trappan. Man lägger in den i garderoberna på en gång!!! Jag vet att det låter helt knäppt men det funkar faktiskt. Resultatet blir att man har alla sina kläder i sin egen garderob och slipper leta efter dem i diverse korgar i trappan (där de ändå alltid ligger längst ned under 354 Jörgen-t-shirts och är helt mönstrade efter tvättkorgens rutor). Tänk att jag aldrig tänkt på det förut...


2 kommentarer:

vita brevis sa...

Camilla! Du är underbar! =) Kram på dig

Camabo sa...

Tack detsamma du! Det är tur att vi finns!