söndag 15 januari 2012

En söndag i januari

Idag har vi varit på landet och fixat med... ja... vad var det nu... nåt med vattnet som frusit i brunnen och nån kupévärmare som stod igång... och ett bord skulle flyttas... Nej! En soffa skulle flyttas och ett bord skulle tas med. Så tror jag att det var.

Medan mamma och Jörgen pysslade med... vad det nu var som skulle göras... gjorde jag våfflor tillsammans med ungarna. Sedan tände Jörgen en brasa och vi åt 16 våfflor med 15 liter sylt och 10 liter grädde. Nova valde att självmant gå och vila i sovrummet och vi andra spelade ett parti "Amazing labyrinth". Efter det packade vi ihop vårt pick och pack och åkte hem till mamma och lämnade av stolar och bord och åkte sedan hem och åt en supergod tvårättersmiddag.

När ungarna somnat (utan bråk!) fick mina sandpappersfötter en rejäl omgång med fotbad, fotfil och nagelsax och sedan fick mina häxnaglar möta sitt öde.

En underbar härlig dag kan tyckas. Men jag antar att ni alla redan förstått att det här var början på något mindre roligt...


Just det.

Hon gick och la sig självmant. Självmant. Något är alltså fel. Imorgon kommer hon att ha 39 graders feber.

Inga kommentarer: