söndag 29 januari 2012

Prata med varandra? Meh... Orka...

Det är viktigt att man kommunicerar bra och framförallt är det viktigt att kommunicera bra med sin man angående aktiviteter som antingen han eller jag måste följa med på.

Men hur gör man när kommunikationen inte fungerar? Hur gör man när de verktyg man behöver för att kommunicera saknas?

Igår skrev jag på Fejjan att jag kunde ta sovmorgon till 9.30 eftersom Jörgen och Armica sedan skulle åka till Armicas gymnastik och jag då måste vara vaken och kunna agera om Nova skulle få för sig att jonglera med knivar eller smaka på vodkan i barskåpet. Det här inlägget såg inte Jörgen eftersom han har lämnat tillbaka sin androidtelefon till jobbet som han slutade på i onsdags. Så han trodde att jag skulle åka med till gympan. Kontentan blev att jag fick slänga i mig frukost, slänga på mig kläder och slänga mig in i bilen som stod och väntade utanför oss.

Vi måste verkligen se till att han får en ny telefon! Han kan ju inte gå in på datorn varje gång han ska titta på vår gemensamma google-kalender eller på Fejjan. Det tar alldeles för lång tid. Och om inte kommunikationen fungerar i ett äktenskap så faller ju hela strukturen!

Inga kommentarer: