söndag 19 augusti 2012

Stoppa pressarna


Jag har kommit till insikt. Insikten denna gång är att jag inte längre är 16. Jag är inte ens 22 eller 25 längre. 

Igår var jag på Kims möhippa. Jag åkte hemifrån vid 8.30. Vi boulade, Kim sålde muffins, vi köpte en väldigt ful klänning och åt middag hemma hos Helena. När jag kom hem vid midnatt kändes det som om jag blivit överkörd av en buss, nedtrampad av en hjord ilskna kor och sedan mald i en köttkvarn. Helt slut.

Hade det varit för 15 år sedan så hade jag känt på exakt samma sätt när jag kom hem, men jag hade kommit hem kl 7 på morgonen istället.

Och vet ni… Det är såååååå skönt att komma hem kl 00 istället för kl 7. I love it!

Ikväll ska jag på Kentkonsert och den ska sluta senast kl 23. Om den inte är slut då kommer någon att få spö och sedan kommer någon att få skjutsa hem mig, bära upp mig för trappan och lägga mig i sängen för jag kommer inte att orka gå ett steg själv.

Det är mycket coolare att vara 32 än att vara 16. Dessutom har man mer pengar.

Inga kommentarer: