måndag 1 oktober 2012

Det här med att vi ska ha barn på juldagen...

Jag har försökt låta bli att planera något alls kring jul. Att hålla julen helt öppen. Det kan ju faktist bli så att vi ligger på förlossningen medan ni andra sitter och tittar på Kalle Anka (för visst gör väl folk det fortfarande?).

Men det gåååår inte. Jag älskar att planera julen! Det är det bästa som finns! Så nu sitter jag här ändå och funderar på att boka biljetter till nån mysig julkonsert (nånstans inne i stan får det väl bli. Då har man ju nära till de flesta sjukhusen), kollar vilken julmarknad vi ska gå på (visst kan man väl slinka in lite snabbt i nåt av de gamla husen på Skansen och föda en liten tjej och sedan gå ut och mysa vidare? De har ju faktiskt en himla mysig julmarknad) och letar efter julklappar (bäst att beställa från nätet så att jag inte svimmar mitt i shoppandet som jag gjorde när jag var gravid med Nova).

Bara man är förberedd så går allt att lösa!

Inga kommentarer: