måndag 22 oktober 2012

Insert rolig rubrik here

Idag hade vi utedag på jobbet. Jag skulle ha jobbat 9-15.45. Istället blev det så här:
Jag jobbade som vanligt fram till 13.30, åkte sedan och hämtade Armica och Nova, åkte tillbaka med dem till jobbet, fortsatte utedagen med att till stor del hjälpa Nova upp och ned för gungor, gungbrädor, klätterställningar och in och ut från toaletten samtidigt som jag pratade med föräldrar, barn, f.d. förskolebarn (som också var i parken med sitt fritids) och löste konflikter. Mycket tid gick också åt till att trassla upp en massa trassel eftersom det var många barn som idag ville ha varsitt fiskespö med en pappfisk knuten längst ut i en lång lina. Sedan stängde jag avdelningen kl 17, övertalade till slut Armica och Nova att lämna vår lekaffär som vi precis byggt upp och var hemma vid 17.50.

Man kan nog lugnt säga att jag är rätt så jävla jättetrött ikväll.

Inga kommentarer: