torsdag 18 augusti 2005

Det var väl själva fan ockå!

Idag stämplade jag in kl 13.13.13. Så redan där borde jag ha anat vad som komma skulle. Idag har följande saker hänt:
  1. Kom iväg sent till jobbet och fick stressa, stressa, stressa.
  2. Äcklig lunch. Ä c k l i g.
  3. Fick inte ledigt på söndag så nu måste jag sjukanmäla mig på söndag eftersom det redan är bestämt att vi ska hit och utnyttja mitt medarbetarhäfte.
  4. Grälade med Jörgen om våra pengar (som vi inte har). Jag sa att han får ta ut 2000 från sitt konto eftersom vi inte har några pengar och jag redan har sålt fonder för typ 6000. Då sa han att det kunde han visst göra, men då ville han dra av det på de 5500 som vi sätter in varje månad på vårt gemensamma räknings-betalnings-konto. Så då kan jag alltså kräva att få tillbaka pengar eftesom jag ibland har satt in mer än 5500???
  5. I natt vaknade vi av att två katter bråkade utanför vårt sovrumsfönster. Värsta fighten! Jag har aldrig hört nåt liknande. Vi gick ut och såg Ebony sitta i trappan ovanför vår ytterdörr och se lite chockad ut. Sen såg vi henne inte på hela dagen och nu ringde Jörgen och sa att hon hade kommit in och när han tog i henne hade hon bitit honom i handen- Troligen är det en tand eller klo från nån annan jävla katt som sitter där.
  6. Jag ska ut med tjejerna ikväll och kan inte ens köpa en cider. Kul att sitta och titta på när alla andra blir fulla. Och jag vill ju inte stanna hemma. Tänk om jag missar nåt roligt...?

Allt det här är småsaker. Men när allt händer på samma dag känns det oöverstigligt. Så nu har jag bestämt mig för att ta en sak i taget. Först ska jag klara kvällen med tjejerna utan pengar. Allt annat tänker jag på vid nåt annat tillfälle. Så. Nu känns det bättre.

Inga kommentarer: