lördag 20 augusti 2005

I väntan på herr Blund...

Jörgen har lagt EN räka i kylen. Den ligger där eftersom Asrael inte kommit in än och om en katt får räkor så ska alla katter ha räkor. Så då la han EN räka i kylen. Han är ju för söt. Inplastad är den också.

I går var jag ute med Helenorna. När jag kom till Fridhemsplans t-banestation vid midnatt fick jag sitta och vänta i 15 min. Jag ringde och frågade om Jörgen kunde komma och hämta mig vid Kista när jag kom dit men han skulle upp tidigt och ville gå och lägga sig. Okej. Fråga kan man alltid, men blir det nej så blir det nej. När tunnelbanan sen kom till Kista ringde han och sa att han kunde hämta mig i alla fall. Även fast han skulle upp 6 timmar senare. Det är väl sånt man ska fokusera på istället för andra, mindre söta, saker.

Skymningslandet. Det låter som nåt som finns i augusti. Ni vet, det som Astrid Lindgren har skrivit om. Låter det inte som augusti? Jag tycker om skymningslandet. Och augusti. Och Astrid Lindgren. Och Jörgen. Nu vill jag äntligen gå och lägga mig. Äntligen ska det bli skönt att sova. Klart slut.

Inga kommentarer: