torsdag 18 november 2010

Beskåda min knäpphet

Det finns tre saker (säkert finns det ännu fler, men klockan är nte ens sju på morgonen och hjärnan vägrar dela med sig av mer kunskap än så här) som jag bara inte mäktar med. Som får mig att rysa och vlija springa och gömma mig allra minst. Här är de (i ingen speciell ordning alls):
  1. Tepåsen är kvar i koppen när man häller i mjölk. Usch, det är så fel som det bara kan bli. En tepåse ska aldrig aldrig aldrig behöva möta mjölk. Aldrig! Det ser ju helt vedervärdigt ut!
  2. Gamla bilder på kontinentalplattorna. I min kartbok som jag hade i grundskolan fanns det en bild på kontinentalplattorna och den kunde jag titta på i max tre sekunder innan jag var tvungen att stänga igen biken och slänga den ifrån mig. Det ser så j-la äckligt ut med de där kanterna på plattorna som ser helt uppfläkta och variga ut. Blä!
  3. Att hålla pekfingertoppen mot ett av hålen i ett hålat papper. Jag får ilningar i hela sidan på handen när jag gör det. Blä, blä, blä! Det känns supermysko!

Om någon någonsin vill tortera mig så är det de här tricken man ska använda.




Hmm... det kanske inte är så bra att berätta sånt här för folk... Oh well...

Inga kommentarer: