lördag 24 september 2011

Man tar vad man får

Det här är helt otroligt. Det har nog inte hänt på flera flera månader.

Jag sitter på toa och har badrummet för mig själv! Trots att båda barnen är hemma. Och trots att Nova är så mammig just nu att det ibland känns som om jag hade en extra skugga. Fast en skugga som skriker, snorar och är liten.

Men tillbaka till det lilla undret. Badrummet för mig själv! Härliga underbara frihetskänsla! Jag kan sitta på toa hur länge jag vill utan att någon kommer och ska ha hjälp med att öppna burken med kritor, utan att behöva sätta på dockan en gammal babybody och utan att lösa 5986 konflikter om vems soffkudde som är vems (trots att de är exakt likadana).

Det var faktiskt Nova som stängde dörren. Jag satt på toa, hon stod på mina fötter som vanligt och plötsligt sa hon "Lämma dig. Myjan. Noja jobba nu." vilket betyder "Nu lämnar jag dig på Myran (hennes avdelning heter så) och åker och jobbar" och så gick hon ut och stängde dörren!

Nu frågar sig folk varför jag inte stänger dörren själv och kanske till och med låser. För att... för att... för att jag liksom inte tänkte på det. Okej? Man kan inte ha allt i huvudet!



Aaaaaaa! Underbara tystnad! Härliga egentid!





Hmm... Det är lite ensamt faktiskt...

Inga kommentarer: