söndag 4 september 2011

Vad menar hon?


Vi är på simskola och sitter och väntar på att Armica och Jörgen ska simma färdigt. Nova får syn på en liten figur som står på bordet och skiner upp som en sol. Hon pekar och ropar ivrigt "Mamma dä!"

Skulle jag alltså vara lik den där figuren?? Vad menar hon med det? Jag har ju inget afrokrull som står rakt ut i nån slags Pippifrisyr. Jag har heller ingen blåprickig baddräkt som ser ut som en bordsduk... fast den är ju visserligen lite blå, min baddräkt... hmm okej då... Baddräkten är lite lik min baddräkt. Men jag har ingen ful liten ollonmössa på huvudet... eller... just det... man var ju faktiskt tvungen att ha en ollonmössa på huvudet när man simmade i den här bassängen. Shit, jag har väl inte glömt att ta av den?? Puh, just det, Jörgen har ju den nu när han simmar med Armica. Men okej då... jag har en nästan likadan ollonmössa på mig när jag badar. Fast såna där fötter har jag inte. Sådana där stora trollfötter med naglar som... oj...okej... jag behöver verkligen en pedikyr ser jag nu. Lilltånaglarna står rakt upp och ser superkonstiga ut och lite nagellack skulle ju inte skada. Jaha... trollfötterna kanske liknar mina fötter lite då.

Men afrokrull har jag i alla fall inte så hon är ju inte lik mig ett dugg den där figuren. Imorgon måste vi boka tid hos optikern för Novas del. Hon verkar ju knappt se nånting stackarn...
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: