lördag 26 november 2011

Jag ska döpa den till Camilla-metoden

När man går på middag är det ju brukligt att konversera med gästerna på ett trevligt och glatt sätt. Om man dessutom känner alla som är bjudna väl så finns ju alla förutsättningar för att det ska bli en riktigt lyckad kväll.

Men det där känns så förlegad tycker jag. Det känns bara så 2010 att bara vara trevlig och glad.

Så när vi var på middag igår passade jag på att testa en ny och fräsch konverseringsteknik. Istället för att vara glad och trevlig skällde jag ut alla. En helt oväntad manöver som jag tror drog som en frisk fläkt genom de församlade. Vem vill inte bli utskälld när man går på middag liksom? Ett extra smart drag var att skälla ut värden. Jag ser det som ett lite annorlunda sätt att tacka för maten som nog kommer att kommas ihåg lite längre en än tråkigt "Tack för maten".

Ibland måste man våga prova nya vägar och jag tror att det här kommer att bli en ny trend. Nästa gång ska jag testa att förolämpa alla och sedan ställa till med en scen och kanske krossa nåt glas eller två. Gissa om folk kommer att bli glatt överraskade!

Inga kommentarer: