måndag 20 februari 2012

En väldigt bestämd kund

Helt plötsligt när jag sitter i min affär som jag tydligen bedriver i vardagsrummet kommer det in en kund som pratar göteborska. Jag är inte riktigt medveten om att det är en affär jag sitter i. Jag trodde att jag satt i soffan och skrev en inköpslista men kunden är påstridig och hävdar bestämt att det är en affärsverksamhet jag bedriver. Hon börjar lassa upp en massa saker på rullbandet (det som jag trodde var min dator) och kräver att jag ska ta betalt för dem. Sedan kräver hon att jag ska betala för pommes frites. Men det är ju jag som står i affären och säljer! Därefter anklagar hon mig för att ha slarvat bort hennes kreditkort och säger att jag inte får komma på hennes fest. Men det värsta är nog när hon vägrar betala, springer ut ur affären med alla varorna och kommer tillbaka med tio olika kreditkort som jag blir tvungen att prova! Till råga på allt så är kunden bara 4½ år. Hur f-n har hon lyckats skaffa så många kreditkort?! Och varför pratar hon göteborska??

Inga kommentarer: