söndag 5 februari 2012

Vårt informations-samhälle

Nova kräktes precis. Kul. Så vi gick upp och medan Jörgen sanerade Nova så sanerade jag sängen. Vi fick byta sängkläder, pyjamas, kudde och gosedjur. Och sedan slänga allt i tvättmaskinen.

Sedan började det verkliga arbetet.

Först sms:a till förskolan och säga att ungarna är hemma i två dagar.
Sedan sms:a till min avdelningsansvariga för att säga att jag inte kommer till jobbet imorgon.
Därefter sms:a till min chef för att meddela samma sak.
Slutligen fick jag sms:a till alla vi träffat i helgen för att be om ursäkt för att vi eventuellt smittat ned dem med magsjuka.

Tänk, förr i världen så var man tvungen att vänta tills det var morgon med att få veta att man måste klara sig utan en medarbetare. Och vissa fick kanske aldrig reda på vem det var som smittade dem med kräksjuka. Nu kan man få veta redan innan man hunnit kräkas färdigt.

Informationssamhället är verkligen en gåva!

Inga kommentarer: