onsdag 22 februari 2012

Det rinnande guldet

Nova: Mamma, jag har nor.
Jag hämtar papper för att torka bort snor. För tionde gången idag. Då springer Nova iväg.
Jag: Men stå still då så ska jag torka bort snoret.
Nova: Nääää! Jag vill inte!
Jag får tag på henne, ignorerar hennes protester och torkar bort snoret. Tre minuter senare hör jag att hon får ett utbrott i vardagsrummet. När det gått tre minuter och jag märker att det inte har gått över går jag dit och frågar varför hon är arg. Då får jag till svar:
Jag vill ha kvar snoret!!!
Detta utbrott pågår i 15 minuter.

Jag ber om ursäkt, Nova. Från och med nu lovar jag att aldrig mer ta något av ditt snor. Jag ska även försöka komma ihåg att nysa på dig ofta så att du får lite extra snor som du kan ha i reserv om du känner att ditt eget skulle vara på väg att ta slut. Låter det bra?

Inga kommentarer: