lördag 28 april 2012

The era of Divas

Häromkvällen fick Nova ett hysteriskt anfall eftersom Armica öppnade hennes bildörr. Hon ville absolut att jag skulle göra det. Detta ledde till att hon skrek och arghoppade i 45 minuter. Eftersom klockan var mycket så gick vi och la ungarna medan hon fortsatte att vara arg. Vi läste saga, sjöng godnattsång, kliade på ryggen och drack vatten. Allt medan Nova var förbannad.

När vi gått ned och satt oss i soffan gick det kanske tre minuter. Sedan kom båda barnen ut och följande konversation utspelar sig:
Nova: "Armica säger oväsen till mig! Jag blir ledsen då! Uääääääääää!!"
Armica: "Ja, jag säger Tyst, Nova, jag orkar inte med ditt oväsen."
Nova: "Du får inte säga oväsen till mig. Uääääääääää!!"
Armica: "Nova, jag kan inte sova. Sluta med ditt oväsen!"
Nova: "Mamma, jag kan inte sova när Armica säger oväsen till mig!"

De bråkar även om vem som ska stänga av tv:n och vem som ska stänga av tv-boxen varje morgon. Det är bara en tidsfråga innan de börjar bråka om vem som ska sjunga förstastämma och andrastämma. Eller vem som ska anlända först till middagen och vem som ska cirkulera ett varv runt kvarteret i limousine först.

Det är som att bo mitt i en hagelstorm ibland.

Inga kommentarer: