torsdag 28 november 2013

Olika barn har olika tankar.

Nova: Hur gammal är du?
Jag: Jag är 33.
N: Jag kommer också att bli 33.
J: Ja och då kanske du också är en mamma.
N: Ja. Och mina barn som jag har i magen ska komma från Afrika.
J: Jaha...
N: Och min bebis ska komma från Thailand.
J: Okej...
N: Och jag ska komma från England.
Armica: Men du kan inte komma från England Nova. Du är ju redan svensk.
J: Menar du att du vill bo i England?
N: Ja.
J: Men då kommer du att bo jättelångt bort från mig och jag kommer att sakna dig jättemycket.
N: Men jag kommer att flyga och hälsa på dig jätteofta.
J: Du och dina barn från Afrika och din bebis från Thailand?
N: Ja. Och min bebis kommer att vara jäääättesöt.
A: Jag vill bo på Nordpolen när jag blir stor.
J: Varför det?
A: För att jag inte vill bo med några föräldrar.
N: Tomten bor på Nordpolen.
A: Va?? Gör han??
J: Ja det gör han. Ska du bo i samma hus som honom?
A: Nä. Jag ska bo själv.

Så nu måste vi kolla upp hur man adopterar barn från Thailand och Afrika samt om man får bygga hus på Nordpolen.

Inga kommentarer: