torsdag 21 november 2013

Studentplaner

När Armica var en månad åkte jag förbi min gamla gymnasieskola och såg att alla gick med studentmössor på sig. Jag åkte hem och frågade Jörgen om han inte trodde att jag skulle kunna smälta in bland studenterna när de sprang ut. Studentmössa har jag ju och nu för tiden är det ju jättetrendigt att skaffa barn när man är ung så barnvagnen skulle nog bara vara ett plus. Han tittade skitkonstigt på mig och svarade "Javisst älskling..."

Idag sitter jag och fikar i Sollentuna Centrum. Bakom mig sitter ett gäng ungdomar i gymnasieåldern. De pratar om tvprogrammet Partaj och jag tänker "Jag brukar ju också titta på det ibland." Sedan pratar de om spanskaprovet och att ingen av dem har pluggat till det och jag tänker " Jag brukar ju inte heller plugga." Efter det reser de sig och går eftersom de har bråttom tillbaka till nästa lektion och jag tänker " Jag brukar ju också ha bråttom!"

Ha! Det var väl det jag visste! Att jag ser ut som en ung fräsch tonåring och inte en sunkig trebarnsmamma! I vår ska jag fan sätta på mig studentmössan och gå ned till Rudbecksskolan och springa ut med de andra studenterna. Och ungarna får följa med. Om en unge är creddigt så måste ju tre vara ännu creddigare?

PS. Säger ungdomarna creddigt nu för tiden? DS

Inga kommentarer: