fredag 19 augusti 2011

Okej... Jag kanske är liiite stressad då...

Får man tillbaka sin hjärna när man gift sig? Eller är det som när man skaffar barn? Så fort man får reda på att man är gravid försvinner ju allt vad organisationsförmåga och logiskt tänkande heter och visar sig bara om man verkligen koncentrerar sig.

Jag tror att det är så när man gifter sig också. Hur ska man annars förklara det jag gjorde igårkväll? Jag skulle sätta mobilen på laddning innan jag gick och la mig. Men jag hittade den inte någonstans. Jag försökte ringa till den bara för att upptäcka att batteriet var slut. Efter en lång stund av koncentration (då jag stod mitt i vardagsrummet och stirrade på ingenting och säkert drägglade lite) kom jag på att den nog låg kvar i bilen.

Ut till bilen alltså. Men då kom nästa roliga lilla problem. Bilnycklarna var borta. Yay! Det är ju precis det man vill göra kl 23.16 en torsdag. Jag och Jörgen letade verkligen överallt (i kylen, mellan madrasserna, mellan soffkuddarna, bakom skohyllan osv). Jag var till och med in till de sovande små änglabarnen och kollade lite. Ingenstans fanns de. Då började paniken komma. Hur klarar vi oss utan bilnycklar imorgon när vi ska rodda en massa inför bröllopet???

Jag försökte koncentrera mig lite mer (mer dräggel och stirrande) och började leta på samma ställen som jag redan letat på 453 gånger. Och då hände det! Där låg de! På sin vanliga plats i lådan i hallen. Där de säkert legat hela kvällen och hånskrattat åt mig och Jörgen som stapplat omkring med panik i blicken och dräggel rinnande nedför hakan.

Jag hatar våra bilnycklar.

Inga kommentarer: