måndag 1 augusti 2011

Mörka hemligheter

Jag är rädd. Jag vet inte vem Jörgen är längre. Det kanske är bra att alla hemligheter kommer ut i dagens ljus nu innan bröllopet, men att han gick omkring och bar på sådana hemska och svarta hemligheter kommer som en fullständig chock. Kan jag verkligen leva hela mitt liv med en man som, innan han träffade mig, inte hade sett Sound of Music? Sound of Music som är det mest klassiska som finns!!

Men idag fick jag reda på något som är ännu mörkare. Jörgen har aldrig lyssnat på Astrid Lindgrens sagor!! (De sagor där hon själv är uppläsare) Aldrig någonsin. Åtminstone inte som han kommer ihåg. Han har bara några difusa små förvirrade minnen av att han lyssnade på Beppe Wolgers men mer än så minns han inte. Det är ju helt ofattbart!

När jag nu har satt på "Emil i Lönnebergas samlade hyss" går han omkring här och myser och säger saker som "Hon låter ju riktigt mysig ju!" och "Det låter bättre än när hon bara pratar i filmerna".

Stackars stackars Jörgen...

Inga kommentarer: