lördag 3 mars 2012

Dagens teknologi

Jag blir så himla irriterad. Främst på mig själv eftersom jag låtit mig bli så här beroende av teknologi. Jag går knappt på toa utan att ta med mig mobilen liksom (tänk på det nästa gång du får ett sms från mig... he he he...). Och när teknologin inte funkar så blir man ju skogstokig. För det finns ju inget att göra. Det är ju knappast så att man kan laga nåt om det går sönder eftersom det behövs specialkunskaper för allt.

Så här sitter jag nu. Men en trasig fjärrkontroll. Jag trycker på "byt kanal" och då sänks volymen istället. Man ba: What the fuck?? Och efter att ha gjort som vanligt (tryckt lösare, tryckt hårdare, tryckt snabbare och tryckt långsammare) så återstår bara en sak. Att gå den lååååånga långa vägen till köket och hämta nya batterier. Åååååå vad jobbigt!

Nu visade det sig rätt snart att jag inte behövde byta batterier. Det löste sig ändå. Slutet gott allting gott.





Något som underlättade enormt mycket och var en stor bidragande faktor till att problemet löste sig utan batteribyte var när jag inte höll fjärrkontrollen upp och ned.

Inga kommentarer: