lördag 24 mars 2012

Det går bra nu

Nu är vi ute på äventyr! Närmare bestämt i Bydalen där vi ska åka skidor och livsnjuta till på torsdag. Och det går bra. Det går väldigt bra. Det är i alla fall mitt mantra just nu.

Jag upptäckte att jag glömt mina vinterskor på jobbet men det går bra med mina mockaskor med klack också.

När vi kom fram kom jag på att vi glömt att ta med underlakan men det går bra att sova direkt på madrassen.

När jag skulle natta barnen märkte jag att ingen av oss packat ned några böcker men det gick bra med en egenhändigt komponerad saga istället.

Sist men inte minst så glömde vi ju Jörgen hemma, men han får faktiskt skylla sig själv för han glömde att kräva att få ledigt från jobbet. Man kan ju inte bara fråga. I dagens individuella och egocentriska samhälle måste man ju våga kräva.

Men vi är vid gott humör i alla fall. Imorgon kanske det kommer en lista på saker som vi faktiskt kom ihåg att ta med...

Inga kommentarer: