fredag 18 maj 2012

Jag vet vad alla säger nu

Nu är klockan 12.07 och ingen har dragit upp persiennerna i ungarnas rum än. Och nu ska Nova snart gå och vila så de kommer inte att komma upp förän vid 14-tiden. Jag vet nog vad alla som går förbi säger till varandra när de ser det.

"Men herregud! Kolla där! De har inte ens orkat dra upp persiennerna. Hur lat får man bli??"
"Ja precis! Och vet du vad jag har hört? Jag har hört att de inte tar ut sina blöjsopor varje dag utan bara går och slänger dem varannan vecka. Kan du tänka dig nåt hemskare??"
"Lägg av! Är det någon som har ringt socialen än? Jag har dem på snabbnummer så jag kan ringa nu på en gång."
"Vem har inte det? Jag pratar med dem minst en gång i veckan. Det är ju så himla många som gör fel överallt nu för tiden! Har folk inget vett längre?"
"Tydligen inte."
"Men hjälp. Nu måste jag nästan stanna. Har du sett? De har ju inte klippt gräsmattan heller!!"
"Nej det var droppen. Nu ringer jag."

Inga kommentarer: