tisdag 21 september 2010

Brott mot de mänskliga rättigheterna

Det finns vissa grundläggande rättigheter som alla människor i hela världen har rätt till. Jag har redan en gång tidigare höjt min trötta röst för att få hjälp med att störta terrorregimen som råder här hemma, men jag tycker faktiskt inte att jag fått tillräckligt med hjälp. Jag lever fortfarande i skräck och misär!

Bara idag så har det brutits mot en rad mänskliga rättigheter här hemma. Rätten att inte bli diskriminerad till exempel. Bara för att jag är mammaledig så förväntas jag ta hand om inte ett, utan två vakna barn mitt i natten. Och när jag, på ett väldigt lugnt och snällt sätt (utan att svära alls), ber om lite hjälp tar Saddam Jörgen bara sitt täcke och sin kudde och går och lägger sig i Armicas säng! What the fuck liksom???

Det för mig osökt till rättighetsbrott nr 2: Rätten till tillfredsställande levnadsstandard. Oj, oj, oj! Här finns det saker för Amnesty att hämta! Här hemma är levnadsstandarden nere på noll. Katthår överallt, leksaker överallt, löv, jord, grus och play doh-lera överallt! Ska man behöva leva så? Va?? Dessutom är batterierna i fjärrkontrollen till tv-boxen slut så vi måste först sätta på tv:n, ta ur batterierna ur den fjärrkontrollen, sätta i dem i fjärrkontrollen till boxen, sätta på boxen och sedan byta igen när man ska stänga av alltihop.

Men det förbud som det bryts mest mot här hemma är Förbudet mot tortyr. Detta utsätts jag för nästan dygnet runt numer. Som när jag, efter mycket möda äntligen fått båda barnen att somna i vår säng i natt. Då ligger de båda två och sparkar mig, river mig, slår mig i huvudet med sina små barnhänder och svettas på mig. Det var minst 15o grader varmt i vår säng i natt! Och när man försöker smyga upp och gå på toa kl 6.15 envisas de med att vakna, skrika och kräva att få tillbaka sin slagpåse/klösbräda/svettkudde. Så det var ju bara att krypa tillbaka och be för att de åtminstone skulle somna om. Men neeeeej! Inte ens en god natts sömn får man i den här fasciststaten!

Nu undrar jag när världen ska reagera? Hur länga ska dessa vidriga regelbrott få pågå? Jaha... nu kan jag inte skriva mer för Nova har startat en väpnad konflikt med inslag av etnisk rensning mot mig eftersom jag satte ned henne på golvet i fem minuter. Jag känner verkligen att hennes mål är att "fördriva och/eller förinta" min lilla befolkningsgrupp och måste således söka skydd nånstans. Jag kanske kan fly över tomtgränsen till grannen, men jag vet inte om de kanske har utlämningsavtal med fascistregimen här hemma... Jag måste nog kolla upp det först...

Inga kommentarer: