onsdag 15 september 2010

Frågestund med mina saker

Jag har några frågor jag skulle vilja få besvarade av vissa saker i mitt hem. Vi börjar med

Spisen
  • Varför hatar du mig?
  • Varför envisas du med att hålla värmen på en fjösigt låg nivå när jag vill koka grönsaker? (Inte till mig. Kokta grönsaker är djävulens föda. Men Nova verkar gilla det. Men så är hon ju inte döpt heller...)
  • Varför har du gått sönder så att det är en spricka tvärs över en av plattorna?
  • Varför blir du alltid så smutsig så att jag måste stå och rengöra dig i en halvtimme varje kväll?
Ugnen
  • Varför hatar du mig?
  • Varför har du gått sönder så att värmen läcker ut när man sätter på dig?
  • Varför drar du igång grillelementet när du ska värma upp dig så att allt som står där inne blir svart och oätligt om man inte går och kolla en gång var femte minut eller slänger över aluminiumfolie från början så att maten ser alldeles blek och sjuk ut istället?
  • Varför blir du så varm utanpå luckan så att det känns som om man står i en jävla bastu och lagar mat?
Asrael
  • Varför hatar du mig?
  • Varför envisas du med att gå och jama hela dagarna när vi gemensamt har kommit fram till att det är för ditt eget bästa som du måste gå ned i vikt?
  • Varför fortsätter du att jama när du vet att det är du själv som ätit upp maten för snabbt?
  • Varför sitter du och stirrar på mig med dina ledsna, hungriga, utsvultna ögon medan jag sitter och äter en muffins i soffan?
  • Varför hårar du så jävla mycket??????? Jag blir galen på allt katthår som ligger överallt!! Jag har till och med fått katthår i ena ögat nu bara för att jag skulle vara lite snäll och gosa lite med dig! Jäkla skitkatt!!!

Inga kommentarer: