måndag 6 september 2010

En lugn söndag


Efter gårdagens vuxenfest i Hässelby (japp, vi var alla nakna hela tiden) så var det två något trötta föräldrar som kom hem från varsitt håll vid 18-tiden. Pizza skulle göras och intas under lugna, mysiga former. Och så blev det. Verkligen.

Jörgen gjorde pizza medan jag utfodrade barnen och sedan fortsatte Jörgen att göra pizza medan jag undeehöll barnen. De två väldigt trötta, gnälliga och skrikiga barnen. Jörgen gick och nattade Armica medan jag åt pizza, delad med sax, springandes mellan vardagsrummet och köket eftersom Nova av någon mystisk anledning var nöjd med att leka på golvet i vardagsrummet i tio minuter. Jag misstänker att det var det faktum att hon ostörd fick äta på böckerna på nedersta hyllan i bokh
yllan som bidrog till det glada humöret. Jag hade gärna suttit ned och ätit, men i köket såg det ut så här och att städa hade säkert tagit 4 minuter vilket jag inte kände att jag kunde avvara just då.

Efter att jag ätit kom Jörgen ned och åt sin pizza under något mer ordnade former i vardagsrummet medan jag satt med Nova i knät och försökte överföra lugna sömniga tankar till henne så att hon skulle somna. Sändningen av lugna sömniga tankar från min hjärna var det inget fel på eftersom den fortfarande var stängd pga reparation från gårdagskvällen. Men det tog lååång tid innan sändningen tog sig igenom Novas tjocka skyddsmur gjord av tjurskallighet. Hon däckade till sist vid 21.30 och en timme senare var det bara de j-la fruktflugorna i köket som var vakna.

Deras styrkor har förresten lidit stora förluster efter att vi börjat med den biologiska krigsföringen. Snart kommer hela fruktfluge-befolkningen vara utrotad eftersom de inte skickat ut någon representant till fredssamtalen som jag kallat till flera gånger. Då får man ju ta konsekvenserna. Tack för tipset förresten, Britt!

Inga kommentarer: