söndag 31 juli 2011

Hjärntvättad

Idag var jag, Linnéa och Christine på Sturebadet Haga och spaade. Det var Så Skönt! Vi gick därifrån och kände oss som Barbapappor; alldeles mjuka och rosa. Man borde unna sig lite ego-lyx lite oftare faktiskt.

Men när jag låg där och blev scrubbad, masserad och återfuktad så körde de sån där typisk pling-plong-musik som de brukar göra på spaställen. Lite panflöjt, lite stråkar, några hoande ugglor och en porlande bäck typ. Och jag blev alldeles fnittrig av det. För det var så stereotypt. Med den dunkla belysningen, de tända värmeljusen och hudvårdsterapeuten som talade så mjukt och lugnt så.

Det blev liksom lite för perfekt.

Så jag försökte att i alla fall tänka normala tankar. Mig skulle de inte få in i spa-mallen. Men lik förbannat så låg jag där efter 20 minuter och tänkte:

"Aaaaa.... En porlande bäck..."

"En klar frisk höstdag..."

"En skogsdunge efter ett milt sommarregn..."



Det är ju uppenbart att de hjärntvättat mig på något sätt. Helt uppenbart.


Det kanske var nåt i vattnet i duschen? Eller kanske några slags radiovågor som pling-plong-musiken skickade ut...?

Inga kommentarer: