fredag 15 juli 2011

Nu kommer de snart

Jag väntar mig att polisen när som helst ska komma störtande in genom dörren och haffa mig. Jag har läst alla Anna Janssons böcker och alla Mari Jungstedts böcker och vet att Gotlandspoliserna alltid fångar den som är skyldig. Och jag är skyldig till en massa brott.

Idag har vi varit på Tofta strand och haft det så bra man bara kan ha. Men Nova somnade efter att ha petat i sig ett russinpaket ooch sov sedan tills 20 minuter innan vi åkte hem. När vi kom hem vid 15.30 kom vi på att hon bara ätit russin till lunch.

Ungarna har gått och lagt sig så sent den här veckan men ändå vaknat vanlig tid på morgonen att de nu börjar bli alldeles förvirrade. Igår frågade Armicas vid 16-tiden "Ska jag gå och lägga mig nu?"

Igår när vi var på Gotlandsmuséet fick Armica i Krumelurverkstaden göra små figurer av plastkulor som man smälter i kokande vatten. Materialet kostade 20:- och det skulle betalas i kassan på vägen ut. Det glömde vi eftersom vi var upptagna med att planera var nånstans vi skulle äta glass.

Dessutom spolade jag ned en tampong i en toalett på Tofta strand idag. Det fanns ingen papperskorg att slänga den i. Och då blir det ju stopp i toaletten, det vet ju alla. Och när de hittar tampongen som orsakade stoppet i toaletten och den medföljande oundvikliga översvämmningen kommer de att, via DNA-prover, kunna se att det var jag som spolade ned den. Det har jag sett på CSI att de gör med allt de hittar omkring sig nu för tiden.

Så vad blir det här för brottsrubricering? Försök till barnsvält, tortyr via sömnförvägran, stöld och vandalisering kanske? Ni hör ju, det är ju bara att sätta sig vid vägkanten med framsträckta händer och vänta på att Sveriges bästa poliser kommer och burar in oss. Vi ses om 10-15 år.

Inga kommentarer: