onsdag 6 juli 2011

Mitt tempel behöver renoveras

Om ni kan tänka er följande så ger det en rätt så sanningsenlig bild av hur det är att vara jag just nu. Man skulle också kunna se det här inlägget som en fristående fortsättning på det här inlägget. Okej. Då kör vi.

Det här är min hjärna. Alla små garntrådar representerar tankar som, om de lämnas ifred, kan bilda något förståeligt och konkret. Men nån jävel har släppt in en katt i mitt huvud. Och inte en mjuk, gosig, lat katt som ligger och sover och då och då vill att man ska klappa den på magen utan en galen knarkarkatt som är hög på amfetamin och troligtvis borde diagnostiseras med adhd. Den katten springer omkring i mitt huvud och så fort den får se en liten garntråd så attackerar den! Inga tankar blir således färdigtänkta och ingenting blir gjort.

Det här är min hud. Och här krävs det att man har viss fantasiförmåga. För det är egentligen inte god och smaskig cheddarost jag vill att bilden ska visa. Nej, det ska vara sån där ost som legat framme lite för länge i solen så att den blivit svettig och lite för mjuk och alldeles torr och hård i kanterna. Det vill jag att den här bilden ska visa.

Oh yeah! Här är min sexiga sexiga kropp. Damn I'm fine! Fast om den skulle ha varit helt korrekt återgiven så skulle det ha varit lite bruna fläckar här och där för jag har faktiskt lyckats bli lite brun i sommar. Och det är ju kul. Speciellt eftersom brudklänningen är axelbandslös och jag har en tröj-solbränna som verkar vara tatuerad in i minst två hudlager.

Nu börjar adhd-katten vakna i mitt huvud så nu kommer jag snart att börja stirra apatiskt på tv:n, drägla lite och sedan somna i soffan så det här får räcka för idag.

Inga kommentarer: