onsdag 3 februari 2010

Och priset som Årets Förälder går till...

...nån annan eftersom jag uppenbarligen inte kommer att få det. Åtminstone inte att döma av Armica som i eftermiddag låg på golvet, sparkades, slogs och skrek "Dumma mamma!!" för full hals varpå jag slängde upp henne på sitt rum och sa att hon var välkommen ned när hon var glad igen. När hon hade smällt i dörren några gånger och kastat några leksaker på golvet kom hon ned och vi hade roligt och busade i ungefär 10 minuter. Sedan började hon snora med flit på allt och alla varpå jag sa att hon inte fick göra så och så var bråket igång igen. Upp på rummet bar det alltså av och efter några minuters smällande och kastande igen kom hon ned igen.

Om det ska hålla på så här tills Jörgen kommer hem vid 18-tiden tänker jag börja supa.

Det känns alltså som om jag är världens bästa förälder just nu. Verkligen.




Dessutom brukar jag sätta Nova i babysittern framför tv:n ibland. Så hon kommer väl få ADHD när hon blir äldre.

Och så ljuger jag ibland för Armica och säger att det inte finns nån glass eftersom jag vill äta upp den själv.

Och ibland tvättar jag inte Nova på morgnarna för att jag helt enkelt inte orkar.

Yep, I'm a winner! ;o)

Inga kommentarer: