måndag 8 februari 2010

Sömnanarki

Jag vet inte vad som hänt med sovtiderna här hemma. Ingen sover som de ska (förutom Asrael då rå. Han har alltid varit väluppfostrad på det sättet) Nova, som vanligtvis sover på förmiddagen, har varit vaken trots mysiga försök att få henne att somna i bilbarnstolen, i famnen och uppe i sovrummet i en mysig säng med en massa mysiga kuddar och mysig tutte, men icke. Ungen sover i 5-10 minuter och vaknar sedan igen, full med ny kraft att tortera sina föräldrar vidare med sin vakenhet. Nu har jag fått henne att sova i vagnen. Men hon har edan vaknat en gång på 5 minuter.

Armica följde med Jörgen till vårdcentralen och de kom inte hem förän vid 13 så hon var inte i säng förän vid 13.45 och kl 14 hade vi planerat att åka till Jennie och Isac och leka. Men nu gör vi ett nytt försök vid 15.15 istället :oJ

Själv tror jag att jag fått alldeles för mycket sömn eftersom jag fått sovmorgon till 8.30 - 9 tre dagar i rad nu. Jag bara väntar på att Jörgen ska kräva tillbaka sina förlorade sömntimmar så att jag måste sitta uppe till kl 4. När han väl gör det tänker jag fejka sjukdom så att jag slipper. He he he...

Inga kommentarer: