tisdag 12 januari 2010

Inget för veklingar ;o)

Igår åkte vi till Mio för att betala handpenning på bordet, stolarna och soffan. Vägen dit blev lång och högljudd.

Jag och Nova hämtade Armica på Myran och åkte sedan till Nordea för att lösa in postväxeln som vi fått från Mutti som vi ska ha till handpenningen. Vi kom in som sista kund bara för att få veta att vi var tvungna att gå till Handelsbanken för att få in pengarna på mitt konto direkt. Det gick inte att få pengarna i handen. Jahapp... Bort till Handelsbanken alltså. Där gick allt bra så vi stegade vidare till Stens ICA för att veckohandla i väntan på att Jörgen skulle komma med bussen från jobbet och när vi kommit halvvägs genom butiken sätter Nova igång och tokskriker. Antagligen för att det var för varmt och för att hon var hungrig. Kul. Så medan jag försökte hålla Armica glad fick jag tokvagga kundvagnen för att minimera Novas skrikande. Det funkade inte.

Så nästa plan blev att gå upp till den nya Baby Loungen och amma fröken Surbulle. Jag har märkt att Nova är lite känslig för mycket ljud när hon äter (ja, annars också) så det går inte att amma var som helst. Dessutom gillar jag inte att sitta mitt i Sollentuna Centrum med ena bröstet för allmän beskådan :oS

Då blev i alla fall Armica arg eftersom hon inte fick äta banan och godis. Hon lungnade dock ned sig rätt fort. Sedan gick vi till hissen för att upptäcka att man måste ha en kod för att komma in i loungen. Tillbaka till ICA alltså. När vi fått koden och kommit in i hissen upptäckte jag att det inte funkade att åka dit upp. Skit också. Så vi gick av på plan två och kollade om det fanns nåt annat sätt att ta sig upp på. Men det verkar som om Baby Loungen inte ens har öppnat än. Kunde de inte sagt det när jag hämtade koden då för f-n?!!

Just då dök Jörgen upp och vi hittade ett rätt avskilt oöppnat café där på övervåningen där jag kunde amma. Alla andades ut och kunde sitta ned och äta naturgodis medan Nova åt. Sedan letade vi oss tillbaka till bilen och åkte till Mio. Där gick allting jättebra och om ca 7 veckor får vi våra nya snygga möbler. Tjoho!!

Sedan åkte vi hem, lagade mat och sedan var det nästan dags att stoppa Armica i säng. När hon sedan gått och lagt sig gick jag raka vägen in i duschen och stod där i 20 hääärliga minuter. Aaaah! Sedan stupade jag i säng vid 22.10.

När jag vaknade vid 23.30 var det amningsdags och det brukar gå utan problem. Men naturligtvis inte igår. Så det slutade med att jag var uppe med Nova i sjalen fram till 2.30. Men då ska jag ärligt säga att jag sov i ca 1,5 timme sittandes i soffan med henne i sjalen. Sedan stapplade jag uppför trappan, lyckades få ned henne i bilbarnstolen (som hon sover i för att inte få andningsnöd eftersom hon fortfarande är supertäppt i näsan) och ramlade sedan i säng själv. Jag passade också på att skriva en lapp till Jörgen om att han fick lämna Armica på förskolan. Det är sååå skönt att han kan göra det när jag verkligen behöver sova. Ett stort TACK till den som uppfann flextiden!

Med undantag för några amningspauser (en vid 4 tror jag och en vid 7 nånting) så sov jag sedan till 10.30 imorse. Yay for me!

Inga kommentarer: