lördag 16 januari 2010

Två tokiga historier


Min dotter - sadisten
Armica har fått välja lördagsgodis själv idag. Och hon valde bland annat några sura skumgummin. Jag frågade om jag fick smaka en godis och får just en sån. Och alla som känner mig vet att jag inte klarar av att äta sura godisar utan att göra grimaser.

Oj vad hon skrattade! Och jag kunde ju inte sluta göra grimaser så det blev rätt mycket skratt från hennes sida. Sen börjar hon rota i sin godispåse, får upp en till likadan och ger den till mig samtidigt som hon säger "Här mamma får du en till"

Vilken härlig unge man har


:o)

Min dotter - skidåkaren
Nästa torsdag ska vi åka upp till Björnrike med mamma & Dan, Christine & Peter, Linnéa & Manne och John & Erica. I torsdags när Armica satt i badet ringde Christine och frågade vad vi ville äta till frukost där uppe eftersom John skulle åka och handla. Vi pratade fram och tillbaka om ägg, filmjölk, kaffe och smörgåsar och sånt och Armica satt hela tiden och lyssnade. Sedan ringde jag till Linnea eftersom jag ville fråga om hon och Manne kanske hade lånat Jörgens stavar och när jag pratar med henne vill plötsligt Armica prata med henne. Hon får luren och det här är vad hon säger:
- Hej Lala. Jag vill äta smörgås och fil. Och ägg med smör. Och kaffe till pappa. Och Lala, var är mina stavar??? Jag måste ha mina stavar i Björnrike.
Linnéa blev rätt ställd, men lovade att hon skulle leta efter Armicas stavar.


:o)

Inga kommentarer: