lördag 30 januari 2010

Månkläder och hårklippning


Nu när vi är på väg till Kalle och Mia på middag såg vi månen, som var gul. Jag visade månen för Armica som såg lite tveksam ut. Jag frågade om hon tyckte att månen såg lite konstig ut och då svarar hon "Ja, den kanske har kläder på sig" :o) Rätt logiskt om man tänker efter.

Idag har vi annars varit i Stinsen och ätit lunch med Linnea. Det blev en smaskig BK-lunch. Jörgen åkte sedan och besiktade bilen och vi minglade runt på Stinsen och köpte dräggelskydd till Nova, hårfärg till mig och sedan lyckades vi få Armica att gå med på en hårklippning vilket var skönt eftersom hon började se ut som en old english sheep dog. Fast det gick bara nästan bra och jag var tvungen att sjunga konstant för att hon för skulle sitta i stolen. Jag bad frisören koncentrera sig på luggen men när hon klippt den och Armica fortfarande inte fått ett psykbryt kunde hon faktiskt klippa resten också. Det roligaste var när frisören i ett försök att lugna Armica bad henne att räkna till 10 så skulle det vara över. Ungen är 2,5 år och kan på sin höjd räkna till 1 :o)

Inga kommentarer: