lördag 23 januari 2010

Operation Vara vaken


Vi försöker hålla Nova vaken på dagarna eftersom hon är vaken HELA nätterna numera. Och så här bra går det :-S Inte alls alltså. Och nu är det verkligen illa. Igår gick jag och la mig vid 22.30 och Jörgen kom in med Nova vid 00.15. Sedan sov hon visserligen till 3 vilket aldrig hänt förut; att hon fortsätter sova när man lägger ned henne. Det var sååå härligt att få sova! Jag ammade och var sedan vaken med henne till 5 då jag ammade igen. Hon somnade fortfarande inte. Kl 6.30 väckte jag Jörgen och när jag vaknade vid 9 var hon fortfarande vaken :-o Hon somnade vid 11 när vi skulle åka till backen och har mer eller mindre sovit hela dagen.

Man har ju inte direkt tid att hålla henne vaken när man ska åka skidor, hålla Armica glad, böka med pjäxor, justera hjälmar och försöka att inte åka på nån annan. Så nu turas vi om att vanka omkring med henne för att hålla henne vaken och så här bra går det då rå... :-(


Det löste sig förresten med skidkläder till Armica. Christine och Peter hade varit extra duktiga och tagit med Williams Didrikssonställ som vi fick låna. Tackitack för lånet!

Inga kommentarer: